۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

دلار چیست؟

شخصی‌ست بی نهایت بیشعور و گستاخ که سعی در نابسامان جلوه دادن اقتصاد پرشکوه این مرز و بوم دارد. 
دلار دست و پا دارد. گاهی اوقات چهار دست و پا حرکت میکند. گاهی اوقات سینه خیز میرود. گاهی اوقات هم رم میکند و یورتمه میتازد. در هیچ شرایطی هم دست ما بهش نمیرسد. حتا زمانی که ایستاده باشد و به ما بخندد هم نمیتوانیم خودمان را بهش برسانیم.
دلار زنی فریبکار است که در عقد بسی داماد است. جنگ دامادهاست. دامادهایی که خودشون هم نمیدونن دارن چیکار میکنن. 
دلار از دیرباز رابطه مستقیمی با هرکوفت و زهرماری داشته که در بازار این خراب شده خرید و فروش میشده است.
آقا رحمان شاهد عینی از کنار آقا قدرت گزارش میدهد :
بازار دلار امروز نیز شاهد بالا رفتن عجیب نرخ ارز بود. در هر سه ثانیه یک کودک در جهان متولد میشود و در هر دو ثانیه نرخ ارز در ایران بالاتر میرود. مسئولان همواره در حال تکذیب کردن هستند. یکی از مسئولین که نخواست نامش فاش شود گفت : ما در ایران اصلا دلار نداریم.
همزمان با بالا رفتن شدید نرخ ارز و سکه در کشور  یکی از خبرگزاری های کشور گزارش داد که :
هجوم مردم نیویورک به صرافی ها برای تبدیل دلارهایشان به ریال.

دلار بالا میرود . آنقدر بالا میرود که دیگر من و تو هیچوقت دستمان بهش نرسد. حتا در خواب و خیال هایمان و مسئولین کلاهشان را بگذارند بالاتر. کدامشان میدانند دلار نزدیک به سه هزار تومن ینی چی؟ هیچکدومشون نمیفهمند. چون نرخ ارز رو به خیال خودشون هزار و دویست تومن اعلام کرده اند. و اصلا دلار سه هزار تومنی کجا بود؟ کی خریده؟‌کی فروخته؟ شما به ما اینها را نیشان بده تا ما بریم دستگیرشون کنیم بیشرف ها رو. همین ها هستند که بازار ارز رو ملتهب میکنن دیگه. دولار دوشواری نداشته هیچوقت. همیشه هم قیمتش هزار و دویست تومن بوده. چه وقتی که هشتصد تومن بود. چه الان که معلوم نیست چنده.

چهارراه استانبول منتظر ماست. منتظر تحقیر کردن ماست. بیا تا برویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر