۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

زمانی برای مستی گاوها

اعتصاب ینی چه؟
در فرهنگ عامیانه حکومت ، اعتصاب یعنی تلاش برای کرم ریختن به دولت. که در نهایت منجر به درگیری و تهدید و ارعاب و عربده کشی میشود.( در مواردی منجر به آتش سوزی سهوی بازار نیز شده است. )

اعتصاب در چه شرایطی رخ میدهد؟
اگر و فقط اگر عده ای منافعشان به خطر بیافتد ، سرمایه شان به خطر بیافتد و نتوانند جنسشان را بفروشند و جایگزینی برایش داشته باشند.

اعتصاب در چه شرایطی رخ نمیدهد؟
به جز موارد بالا هیچ شرایطی برای اعتصاب مورد قبول نیست. حتا اگر کسی به ناحق کشته شود. حتا اگر کسی به ناحق به زندان بیافتد. حتا اگر کسی به ناحق تحقیر شود. حتا اگر خودشان تحقیر شوند. 

در چه صورت اعتصاب به اتمام میرسد؟
در نهایت با حضور قشر انقلابی بازار، تحرکات عده ای معلوم الحال خنثی میشود. عده ای معلوم الحال دستگیر میشوند. همین عده ای معلوم الحال به سزای اعمالشان میرسند و البته شاید که ابراز پشیمانی کنند و در نهایت بازاریان متعهد تجدید بیعت کرده و مشت محکمی به دهان استکبار جهانی میکوبند.

نقش رسانه ها در دوران اعتصاب چیست؟
اساسا رسانه ها بر اساس نقشی که در دوران بحرانی ایفا میکنند به سه دسته اساسی تقسیم میشوند :
۱- رسانه هایی که دلشون میخواد این اخبار رو پوشش بدهند اما غلط میکنند پوشش بدهند.
۲- رسانه هایی که یه نموره و به صورت خیلی ملو خبر را کار میکنند ولی بلافاصله درصدد جبران برآمده و کلی از دستاوردهای دولت فیلان محور تعریف و تمجید میکنند.
۳- رسانه هایی که کلا رد کردند و از بحران سوریه و بحرین و سیل در فیلیپین و بی خانمان شدن جمع کثیری از مردم مستضعف انگستان و اقبال مردم امریکا برای تبدیل دلار به ریال گزارش میدهند.

نقش دلار این وسط چیست؟
الان دیگه هیچ نقشی نداره. اما یه زمانی خیلی نقش داشت. حتا در تعیین نرخ کرایه تاکسی ها. اما از زمانی که دلار رو تحریم کردیم شکر خدا دیگه هیچ رقمه نمیتونه غلطی بکنه.

نقش دولت این وسط چیست؟
 اما انقده قبلا نقش ایفا کرده که کار به اینجا کشیده. انقده اوضاع رو به گند کشیده که دیگه خودش هم نمیتونه از توش بیاد بیرون.

توصیه ای برای ملت دارید؟
شل کنند و لذتشو ببرند.

راهکاری برای خروج از این بحران دارید؟
متاسفانه همه راهکارهای ممکن برای ورود به این بحران مصرف شده اند. دیگه راهکاری واسه خروجش نمونده. استرس نداشته باشید. یه کشتی‌ایه دور هم همه داریم توش غرق میشیم دیگه.

حرفی برای مسئولان دارید؟
برای خودش حرفی نداریم. اما برای .... شون حرفهای بسیاری داریم. هم به لحاظ عملی و هم به لحاظ تئوری.

صحبت نهایی؟
مرگ بر امریکا. مرگ بر دلار. مرگ بر نیم سکه بهار آزادی (‌طرح قدیم البته) مرگ بر چهارراه استانبول.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر